דירה בסגנון מודרני בצפון הישן תל אביב
top of page

דירה בסגנון מודרני בצפון הישן תל אביב

בני הזוג, המתגוררים בדירה שלהם בתל אביב עם שלושת ילדיהם מזה כ-8 שנים, הגיעו אליי אחרי שהגיעו למסקנה שהדירה אמנם שירתה אותם נאמנה כל השנים, אבל כמו שקורה אצל רבים מאיתנו, המשפחה התבגרה והדירה כבר לא ענתה על הצרכים הנוכחיים שלהם ולא משקפת את האופי שלהם.


השלב הראשון בפרוייקט היה תכנון מחדש של מבנה וחלוקת החדרים הדירה, תכנון שהיה מאתגר משני כיוונים שונים. האתגר הראשון היה שהדירה ממוקמת במגדל ישן יחסית בתל אביב שלו מבנה גיאומטרי מיוחד, עובדה זו הפכה את הדירה לאתגר עיצובי מורכב היות ובשל המבנה המיוחד של הבניין החדרים נמצאים בצורה אלכסונית לחלל המרכזי. גם חלוקת הדירה הישנה היוותה אתגר, היות וחלוקת השטח הציבורי והפרטי בדירה היו מעורבבים. ממש בכניסה היה אחד מחדרי השינה, אחריו היה הסלון, אחריו המטבח ובסוף הדירה שאר החדרים. כמו כן, בכל הדירה היה חדר אמבטיה ושירותים אחד לכל דיירי הבית, ושירותי אורחים ומעבר לכך, בהתאם לגילה של הדירה, העיצוב היה מיושן, עד לתקרת השפריץ שכולנו מכירים משנות ה- 70.


תכנון מבנה הדירה אם כן, בשלב הראשון כל הדירה תוכננה, פורקה ונבנתה מחדש. חדר השינה שהיה צמוד לכניסה הפך להיות המטבח, שהתאחד כאופן-ספייס עם הסלון, לתחושה מרווחת ופתוחה, ומה שפעם היה המטבח הפך לחלק מסוויטת הורים מפנקת ומרווחת שכוללת מקלחת ושירותים נפרדים. אזור החדרים שונה כך שבדירה החדשה יש שלושה חדרי שינה לילדים - שניים לבנים ומיני-סוויטה פרטית לבת. כדי לאפשר נוחות מקסימלית בחיי היום-יום הוקמו חדר אמבטיה פרטי לבנים, וחדר מקלחת ושירותים פרטי במיני-סוויטה של הבת, בנוסף לשירותי אורחים.

סגנון העיצוב הבית עוצב בסגנון מודרני, אלגנטי ונקי כשפלטת הצבעים השולטת שנבחרה היא צבעי פסטל מעט מעושנים בגווני ורוד עתיק, סגול אפור, ירוק מנטה מעושן ואפור, בשילוב גוונים מטאליים במטבח ובחדר הרחצה בסוויטת ההורים.

כדי להעניק תחושת גובה לדירה, שבה התקרה בגובה סטנדרטי ולא אפשרה הנמכת תקרה, שילבתי תאורה היקפית uplight שנותנת אשליה של גובה, שנרכשה מדורי קמחי,ובחרתי להשתמש בפס לונה שהוא פס מגנטי מיוחד ומאוד דק שאפשר לשנות בנוחות ובקלות את המיקום של גופי התאורה לאורכו בשל היותו מגנטי. כמו כן שולב בסוף המסדרון קיר שכולו מראה כדי לתת אשליה אופטית של הגדלת החלל והותקנה בו תאורת ליווי בקיר לשעות הלילה. אריחי הרצפה שנבחרו לדירה הם בגוון דמוי בטון מודרני ואלגנטי בגודל 1.2 על 1.2 מטר של חברת חזי בנק ולשמירה על הקו האלגנטי בחרתי לשלב בדירה דלתות קו 0 ללא משקופים של המותג סקריניו (אשר נרכשו מחברת STATO), בגודל מרשים וגבוה מהסטנדרט. עבודות המיזוג של כל מזגן, שכללו רישות מחדש של הדירה, בוצעו עם ניתוקים בגבס כדי לתת תחושה קלילה ומודרנית. עיצוב הדירה שנבחר משתלב באופן מלא עם יצירות האומנות של הלקוחות, והרהיטים תוצרת איטליה שנרכשו מחנויות היוקרה הנהדרות נטורה וטולמנס'.

עיצוב המטבח

לשמירה על קו העיצוב הכללי המטבח גם הוא נבנה בקווים נקיים ומודרניים. בחרתי עבור הדירה מטבח ללא ידיות עם פרופיל במה מחברת המטבחים סמל, בגוון מטאלי אפור עם דלתות בעובי 12 מ"מ בהתאם לטרנד המודרני והקליל העכשווי. שולחן פינת האוכל הייחודי שנרכש מחנות רהיטי היוקרה נטורה קיבל מקום מרכזי המדגיש את עיצובו כפריט אומנותי, השולחן בנוי מפלטת עץ לא מעובד עבה אשר יושבת על רגל מזכוכית שקופה וכך נוצרת אשליה שהעץ כאילו צף באוויר.

בחרתי לסובב את ארונות המטבח לכיוון הכניסה לבית כך שבגב ארונות המטבח נוצר שטח אחסון שימושי נוסף, בצורת ארונות כניסה לאחסון מעילים ונעליים.

עיצוב חדרי האמבטיה

בחדר האמבטיה בסוויטת ההורים שילבתי ריצוף אריחים בדוגמה בסגנון ורסאצ'ה, בגוון מטאלי תכלת בגימור המדמה מראה זכוכית. היות ורציתי שהאריח למקלחון יהיה בגוון זהה ולא נמצא אחד מתאים, בחרתי לצפות את המקלחון בזכוכית שנצבעה במיוחד בצבע תואם. בחדר האמבטיה של הבנים שילבתי ריצוף עם דוגמת גרפיטי מיוחדת, ובחדר האמבטיה של הבת הותקו אריחים בגימור דמוי בד רקמה בסגנון ווש.

לכל חדרי האמבטיה בחרתי לשלב משטחים וכיורים של משטחי קוריאן. כל הריצופים בוצעו על ידי חזי בנק.


סוויטת ההורים

בסוויטת ההורים בחרתי לשלב עבודת נגרות מאוד מורכבת ומיוחדת. אחד הקירות בסוויטת ההורים משלב חיפוי קיר שכולו נגרות מעץ שנצבע בגוון הקיר, המשלב גם דלתות לחללי אחסון וגם את דלת הכניסה לחדר השירותים והמקלחת. גם הנגרות של ארון האמבטיה בסוויטת ההורים בוצעה כעבודה בהזמנה מיוחדת, כדי להתאים לאריחים המיוחדים שנבחרו. לשם כך תוכננה יחידת ארון ללא ידיות בפתיחת טאצ' וצבועה בגוון כסוף מטאלי עם פרט נגרות מיוחד ומסגרת מינימליסטית. בסוויטה שולב גם שולחן עבודה בהזמנה מיוחדת שבו יחידת מגירות אלגנטית בעיצוב המשלב ידיות מעור אמיתי.


בליווי המקצועי הנכון, גם אתם יכולים לתכנן מחדש את הדירה שלכם כך שתתאים בדיוק לצרכים שלכם, ותספק לכם חוויית מגורים יום יומית נוחה, נינוחה ומעוצבת. לתיאום פגישת היכרות וייעוץ לגבי עיצוב מחדש של הדירה שלכם או לקראת מעבר לדירה חדשה, צרו איתי קשר: 058-4926027 ____________________________

קרדיטים:

צלם: גלעד רדט

תאורה: דורי קמחי

נגרות: אלון הרצוג ריצופים וסניטריה: חזי בנק מטבח ומשטחים: סמל מיזוג: כל מזגן

דלתות: STATO

ריהוט: ספה, שולחן אוכל - נטורה | כורסאות + שולחן סלון - טולמנס'

מאמרים מומלצים
bottom of page