עיצוב בית פרטי ויוקרתי בהוד השרון
top of page

עיצוב בית פרטי ויוקרתי בהוד השרון

משתפת אתכם בתכנון ועיצוב פנים מעניין וייחודי שביצעתי לבית פרטי בהוד השרון.

הבית נרכש בגלל מיקומו המצוין מול פארק פתוח ובאזור מבוקש. כמו שאני אוהבת לומר ללקוחות שלי - את המיקום לא נוכל לעצב מחדש, אבל ברגע שהמיקום מעולה, אפשר לתכנן, לשפץ ולהפוך את הבית לחדש, נעים ומעוצב.

מדובר היה בבית דו קומתי בן 30 שנה שהיה מיושן וקטן בגודלו הכולל (כ- 170 מ"ר בלבד) אשר ביצעתי בו מתיחת פנים משמעותית. התכנון מחדש של הבית כלל שבירה של כל הקירות הפנימיים והשארת המעטפת החיצונית בלבד, תוך ביצוע תוספת בניה בשתי הקומות שהגדילה את שטחו ל- 220 מ"ר ויציקה של בריכה בגינה.

משום שהבנייה המקורית לא הייתה בסטנדרטים של הבניה החדשה, התקרה בבית בשתי הקומות הייתה נמוכה יחסית (2.5-6 מ'). מעבר לכך, הקו העיצובי הכפרי של הבית במקור שכלל גג רעפים, יצר תקרה אלכסונית ונמוכה יותר בחלק מהחדרים בקומה השנייה. בחרתי במקומות הנמוכים יותר לבצע פירוק של גג הרעפים ויציקת תקרה חדשה כדי להגביה וליישר את התקרה בחדרים. בגלל שהתבצעה תוספת בניה יכולנו גם לבצע שיקוע ולמקם פרופילי לד שקועים באורכים שונים בתוך יציקת הבטון.

באופן כללי בחרתי בקו עיצובי המשלב חומרים טבעיים ולא סינתטיים וסגנון עיצובי אקלקטי. עיצוב הבית משלב מצד אחד קו מודרני שבא לידי ביטוי ברצפת הבטון מאבן מילאנו גריי (בגוון אפור בטון ובגימור מט) ובצבעים הקרים של שחור-לבן שנבחרו למטבח; לצד ריהוט מחומרים טבעיים של עץ וראטן ובדים "חמים", אשר מעניקים תחושת חמימות ומשפחתיות לחלל. בכניסה לבית בחרתי לבצע חיפוי עץ אלון מעושן, כשחלק מהחיפוי נפתח לארון נעליים\מעילים נסתר. הריהוט לבית הוא בהזמנה אישית מארה"ב וקנדה.

החלל התחתון:

את הקומה הראשונה של הבית בחרתי לשנות לחלוטין, ומחלל שכלל חדרים רבים וקירות פנימיים הפכתי אותו לחלל אחד פתוח ומרווח שבו ממוקמים המטבח, פינת אוכל, הסלון ופינת הטלוויזיה.

במעבר לאופן ספייס הייתה התמודדות מאתגרת עם שלושה עמודי תמיכה, מקרה שנתקלים בו הרבה בתהליך שיפוצים.

העמוד הראשון הפריע לעיצוב המטבח,כך שהחלטתי לפרקו ובמקומו להניח קורות פלדה דאבל T לתמיכה (במשקל רבע טון!), אותם בחרתי להשאיר חשופים ורק לצבוע בשחור ולשלב הארה שלהם בין הפרופילים -וכך הם נהיו מאובייקט שימושי לאלמנט עיצובי של ממש.

העמוד השני אשר ממוקם בכניסה לבית קיבל תאורה מיוחדת על הפינה שלו מרצפה לתקרה, אשר הפכה אותו לאלמנט עיצובי בחלל, והעמוד השלישי הוסתר על ידי שילובו בקיר מחיצה מיוחד בין הסלון לפינת הטלוויזיה שבו שולב קמין בנוי.

המטבח

את עיצוב המטבח בניתי כך שיהיה פתוח לסלון אבל עדיין מתוחם באזור נפרד. הוא כולל משטח עבודה גדול ואי אשר מחולק לאי עבודה ולשולחן ישיבה המנותק מהאי, זאת היות ובני הבית היה חשוב שאיזור הישיבה יהיה בגובה ישיבה סטדנרטי ולא בגובה אי \ בר.

כל המטבח בוצע בעבודת נגרות מיוחדת לפי דרישה (על ידי ג.מ. נגרות) בצבע לבן נקי וללא ידיות, כשהארונות באזור המקררים והתנורים הם בצבע הניגודי - שחור פחם. הכניסה למקלט, שנמצאת בסמוך למקררים, הוסתרה בדלת באותה חזית של המטבח.

גופי התאורה ששולבו מעל האי במטבח ובפינת האוכל נבנו במיוחד על פי תכנון ועיצוב שהתאמתי לעיצוב המטבח.

הקומה השנייה

בקומה השנייה כללתי פחות חדרים מאשר בתכנון המקורי, על מנת שיהיו חדרים מרווחים, נוחים וגדולים לכל בני המשפחה. בתכנון החדש עיצבתי סוויטת ההורים, סוויטה לבת מתבגרת ושני חדרי ילדים, אמבטיה ושירותים.

סוויטת ההורים שעוצבה מרווחת במיוחד, בגודל של כ- 30 מ"ר כולל חדר ארונות ושירותים ואמבטיה נפרדים.

חוץ

לגינה בחרתי להמשיך את הריצוף הפנימי של הבית כלפי חוץ, כשהאזור שמסביב לבריכה הוזמן בגימור של הזרקת חול למניעת החלקה.

הקו העיצובי שבחרתי לגינה, בקווים נקיים וישרים ובשילוב הבריכה, הפרגולה הגדולה ומסך הטלוויזיה החיצוני, מצליח להעניק לשוהים בה תחושה של חופשה מבלי לצאת מהבית ומדמה שהייה מפנקת בצימר ביתי.

מעוניינים לשפץ את הבית שלכם? עוברים לבית חדש ורוצים להפוך אותו לבית שלכם? כדאי לכם לקבל ליווי אישי של מעצבת פנים מומחית, שתאפשר לכם לבצע את תהליך התכנון והעיצוב במקום ובזמן הנוחים לכם ולחסוך לעצמכם זמן וטרחה מיותרים. התקשרו אליי לתיאום פגישת היכרות ללא התחייבות: 058-4926027

מאמרים מומלצים
bottom of page