באיזה סגנון נעצב את הבית כדי שייצא בדיוק כמו שחלמנו?
top of page

באיזה סגנון נעצב את הבית כדי שייצא בדיוק כמו שחלמנו?

במשך שנים אנחנו יוצאים עם הצהרות עיצוביות לגבי הבית שבו היינו רוצים לחיות. אנחנו יודעים מה אנחנו אוהבים, ואנחנו גם יודעים מה אנחנו לא אוהבים, אבל בעיקר אנחנו לא בטוחים שנצליח להגיע לתוצאה ששרטטנו בדמיוננו.

כאשר אני נפגשת עם לקוחות בפעם הראשונה, ואנחנו מגששים את הדרך, אני שומעת הכרזות שונות לגבי הסגנון והטעם האישי. למשל, יש כאלו שאומרים שהם רוצים מראה נקי, או מראה כפרי, או שיש שאומרים שהם רוצים בית שיהיה חם וביתי. נשמע לכם מוכר? אז איך מגיעים לזה? דמיינו את הבית שלכם כמערכת הבגדים שאתם לובשים – השילובים הם סוד הקסם. חולצה עם דוגמה תודגש כאשר המכנסיים בצבע אחיד, החגורה בדרך כלל תתאים לנעליים, ובסוף התכשיטים והאיפור יעשו את העבודה של הקישוט הסופי. אותו הדבר בעצם חל גם על עיצוב הבית. הנה כמה טיפים:

  1. בעיצוב חלל אנחנו משלבים הרבה אלמנטים שונים. חשוב לוודא שהם ישתלבו וידגישו האחד את השני. הצורה הטובה ביותר לעשות זאת היא בעזרת עיצוב אקלקטי. המילה "אקלקטיות", שמקורה בשפה היוונית, משמעותה "לבחור את הטוב ביותר". הסגנון האקלקטי הוא לבחור סגנונות שונים בעיצוב ובאדריכלות, ממספר מקורות השראה ומתרבויות שונות, ולשלבם בצורה נכונה אשר תשדרג את עיצוב הבית ותביא לתוצאות מיוחדות ומעניינות.

  2. עלינו לחשוב בצורה יצירתית, לדוגמא, כאשר אנחנו רוצים לקבל בית באווירה כפרית, אנחנו יכולים לשלב גם אלמנטים מודרניים כדי שיוכלו לקבל ולהכיל את הצבעוניות והאלמנטים עם הפיתוחים והסלסולים. בצורה שכזו לא ניצור עומס עיצובי שיהיה קשה להכילו. באותה מידה כאשר אנו מדמיינים בתים בקו נקי ומודרני, אפשר לשלב בהם מספר אלמנטים בסגנונות אחרים על מנת שלא נקבל חלל מונוטוני ומשעמם. חשוב לציין שעל מנת להגיע לתוצאה יפה ומרשימה בשילוב בין סגנונות כדאי מאוד להיעזר במעצבת פנים בעלת ניסיון, שכן המרחק בין אלגנטי ומיוחד לבין מראה עמוס ומיותר הוא קטן מאוד, ויש צורך בידע וניסיון מתאים כדי ליצור את השילובים הנכונים ביותר.

  3. לאחר השילוב האופטימלי מגיע שלב "התכשיט". התכשיט של הבית יכול להיות גוף תאורה מעניין או כורסא מיוחדת, ציור מרשים או פסל מקורי, ולמעשה כל אלמנט אחר שנבחר בתשומת לב רבה אשר מקשט ו"מרים" את החלל.

  4. השלב האחרון ביותר הוא שלב ה"איפור". במקרה שלנו מדובר באביזרים השונים שאנו משלבים בעיצוב החדרים, אשר יכניסו צבעוניות ועניין לחלל כולו.

להתייעצות עם מעצבת פנים ואדריכלית פנים מומחית לגבי תכנון ועיצוב בית החלומות שלכם, אתם מוזמנים לפנות אליי בהודעה פרטית.

המאמר פורסם במדור "עיצוב ואדריכלות פנים" בעיתון "ירוק" המפורסם באיזור השרון והסביבה




מאמרים מומלצים
bottom of page